29/1 - 09

2009-01-29 @ 18:03:32
Först o främst ;
jag är INTE rasist eller nånting .

Men jag tycker att världens bekämpande mot orättvisa , att det går åt helvete rent ut sagt .
Eller har jag fattat att rättvisa är en helt annan sak .
Är det inte att man ska skapa RÄTTVISA ,
att om den ena får så ska den andra få .
Om den andra gör så får den andra om den vill .
Om de ena landet ska anpassa sig så ska fan det andra landet emd anpassa sig .


Om vi åker till exempelvis Iran ,
vad händer om vi kommer och gå såhär svenskt klädd ?
Jo vi åker in hos polisen .
Man ska ha slöja på sig och kläder så man inte ser former eller nånting .
Man får inte göra som man vill , inte träffa den man vill och inte säga vad man vill .

Att vara ute på kvällarna eller ha en vanlig pojkvän är förbjudet o röka eller dricka = dödstraff för fan .

Gör man nånting av det ändå ,
då förtjänar man slag från sin man .

Detta är om man är kvinna .

Är man man , så är det friare regler .
Klädseln är upp till dig och du gör vad du vill , dricka o röka är vardag .
Du har sådan makt över din (dina) fru (fruar) att du inte riktigt vet hur du ska hantera det .

Som barn om du är pojke eller flicka så lever du under sama regler tills du är ungefär 8 år ,
sedan får pojkarna friare regler ,
flickorna strängare .


Det som stör mig mest ,
är att vi ska anpassa oss som fan när vi kommer till deras land . (okej kanske inte nita varenda kvinna)

men när alla de tusen invandrare kommer till Sverige vårt land ,
då anpassar de flesta sig inte alls .
De lever som de gjort i alla andra år och tvingar sina barn gå i slöja och de får inte träffa vänner , iaf inte om man är ´flicka´ .

De gnäller på oss här , hur vi ser ut o sådant och jag hade nästan velat se vad som hände om jag kom i mina nätstrumpbyxor , uringade linne och en kortkort kjol till Iran .
Hade nog blivit de sista jag hade upplevt i livet dock .

Jag måste återigen säga att jag inte är rasist !
Det är rätt farligt att skriva om sådant här på internet för hokospokos så blir man knivmördad i sitt hem .

I min förra klass så hade vi två arabiska tjejer .
Den enas mamma va döende så hon bodde hos en typ fostermamma , hon hade ingen pappa men levde rätt strängt ändå , hon gick direkt hem från skolan o skulle hon åka nånstans så skolkade hon från skolan ist .
Fast slöja använde hon aldrig .

Den andra levde med sin mamma o sina tre brödrar .
Hon har haft MÅNGA PAPPOR säger hon , 
typ som"min förra pappa dog i kriget"
o sådana saker , varje man som henens mamma träffat o varit tillsammans med har hon tjejen sett som sin pappa .
Hennes mamma använder slöja alltid .
Men inte tjejen , jag frågade varför hon inte gjorde de o hon svarade "ÄR DU DUM , DET ÄT JU FAN SKITFULT XD!"
men henens brödrar som är yngre än henne ,de är inne på internet alltid o har bdb , msn o sådant men hon får inte ens vara inne på nätet .


Tycker synd om dessa barn/ungdomar eftersom dom ska få leva som oss tycker jag 

Men det får även oss svenskar att se ut som fria fåglar , att vi ska vara lyckliga som lever såhär fritt .
O när vi inte får gå på nån fest eller så för man ska på kalas hos sin mormor kanske , 
tänk då att deras mormor kanske blivit sprängd i deras hemland och att de aldrig få gå ut o ens träffa vänner .


En som bor inte alltför långt från mig ,hon levde som vilken svensk kvinna som helst .
Hon blev tillsammans med en som va muslim .
Numera går hon med sänkt huvud , långa klänningar och slöja , samma sak med deras gemensamma barn .

Här får vi iallafall bli tillsammans med vem vi vill ,
vi får umgås med dom vi vill ,
vi har sådan jävla frihet !

Jag önskar bara att om dom vill vi ska anpassa oss när vi kommer till dom ,
så ska dom göra samma sak när dom är här .

sista gången ;
JAG ÄR INTE RASIST FÖR SOM NI LÄSTE HAR JAG VÄNNER SOM ÄR MUSLIMER ,

salam a´leko , ani meshtaretlek hajati wall´koran wallah .
yallabye .

Kommentarer
Postat av: sanne

bra skrivet (;

2009-01-29 @ 18:18:05
Postat av: Issa

Du skriver otroligt bra sötnos! Riktigt bra tankar å åsikter å jag håller verkligen med dig!! jag är inte heller rasist på något sätt men det du säger är sant. Sverige är ett fritt land!

2009-01-29 @ 20:16:49
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: Beth

Mycket bra skrivet, dina åsikter lyfter du fram på ett enormt bra sätt och när jag ser på ditt skrivande tycker jag inte att det låter rasistiskt. Tyvärr är det ju faktiskt såhär, nu menar jag inte att man ska dra alla över samma gräns för det finns dock dem som anpassar sig och respekterar vårt land men det är en minoritet. Än en gång, mycket bra skrivit :) Blogga mer, jag gillar läsa och som du vet: Jag är väääldigt kräsen när det gäller bloggar :P <333333

2009-01-29 @ 21:03:03
URL: http://bastaste.bloggspace.se
Postat av: Pontusduvet

Sverige är en tönt och internet förstör!

2009-01-29 @ 21:31:20
Postat av: veronica

Mycket bra skrivet! För precis såhär är det, men man får inte prata om det, för genast klassas man som rasist :(

Dom säger att vi lever i ett fritt land, men både tryckfrihet o åsiktsfrihet. Men så fort man öppnar munnen så är dom där för att tysta en.

Det är INTE rasistiskt att uttrycka sina åsikter. Fortsätt skriva som du gör. Du kan verkligen uttrycka dig väl :)

Kram Veronica

2009-01-29 @ 22:07:31
Postat av: Darius

Kanonbra skrivet, dina åsikter delas nog av många. Personligen tyckte jag inte att det lät så rasistiskt men det är ju jag det, håller med Beth här;



"Tyvärr är det ju faktiskt såhär, nu menar jag inte att man ska dra alla över samma gräns för det finns dock dem som anpassar sig och respekterar vårt land men det är en minoritet."



Men riktigt bra skrivet. ;-D

2009-01-29 @ 23:25:54
URL: http://warpzone.se/
Postat av: Rebecka

Du är asbra tjejen. Du skriver så smart och jag blir glad över att du står för dina åsikter utan att försöka tona ner det!

Ha det görbra!

2009-01-30 @ 09:43:12
Postat av: Gött

Det där var något det mest värdelösa jag läst. Fyfan vad du är dålig på att skriva. RÄTTA DIN JÄVLA STAVFEL, och sen hitta på något intressant att skriva om.

Rövpung

2009-03-01 @ 20:36:43
Postat av: Emma

Bra skrivit Malin :) Dock måste jag påpeka att det inte är som du skrivit. Det är en feltolkning av koranen. Läser man den själv så ser man att den inte är "hemsk" som vi svenskar framstsäller det. Utan koranen handlar egentligen om att framställa kvinnan. Hade det som grupparbete i skolan idag! Ha det bra!



2009-09-21 @ 20:35:22
URL: http://emmsan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0