11/12- 2008

2008-12-11 @ 11:11:25

 SKILJDA FÖRÄLDRAR

 

 Jag har haft skiljda föräldrar sedan jag bara va tre år gammal. Har aldrig riktigt funderat på hur det vore  om min mamma och pappa hade bott tillsammans , för dom två gjorde ett val & det valet var att inte leva tillsammans . 

Dom som har sin mamma&pappa tillsammans kan nog inte riktigt sätta sig in i hur det är att ha två familjer . Jag kan tycka att det är rätt bra ibland , för ibland är man arg på sin mamma eller pappa och då kan man åka hem till den andra , och till jul får man extra grejer ^^

Vissa föräldrar som inte bor tillsammans , träffas ändå som vänner & fungerar bra tillsammans som vänner . Andra avskyr varandra , och pratar skit om varandra hela jävla tiden .

Min pappa hatar min mamma , min mamma hatar min pappa .

Jag bor hos min mamma eftersom jag själv inte vill ens träffa min egna pappa efter allt som hänt i dessa åren .

Pappa säger ofta till MIG hur dålig min mamma är , att hon inte kan nånting , hur rent ut sagt jävla misslyckad hon är och hur dåligt hon tagit hand om mig .

 Min mamma säger till MIG att min pappa är totalt störd i huvudet , att han inte lyssnar på något man säger .

 

Min pappa nekar allting som han o mamma gjorde . Som barn vill man veta grejer & liksaså ville jag ,

jag frågade pappa om hur resan var när dom va på öland tillsammans , han sa "jag har aldrig varit där med din mamma" . Även fast jag själv sett fotografier . Som om han skäms , döljer och skiter i grejjer . Så om jag frågat honom ifall han knullat min mamma så lär han säga att jag kom med storken .

 

Att dom inte tycker om varandra , det förstår jag eftersom inte alla kommer överens , så är det , men deras jävla åsikter kan dom HÅLLA KÄFTEN OM , jag vill inte höra hur korkad min mamma är för enligt mig är hon den bästa mamman & hon är även en underbar vän för mig för hon lyssnar o ser på mig när jag mår dåligt , hon finns där .

Jag vill inte höra hennes ord om min pappas misstag , för jag vet om vilka misstag han har gjort mig & mer behöver jag fan inte veta om honom .

 

JAG VILL INTE VETA HUR DOM HADE DET FÖRUT & HUR DUMMA DOM VARIT .

 

Jag känner bara då att jag måste välja sida ,

välja mellan min mamma och min pappa .

När jag snackar med min mamma och hon yttrar sig om honom , så håller jag med .

När jag snackar med min pappa och hon yttrar sig om henne , så håller jag med .

 

Jag är inte den människan som håller med alla för jag har egna åsikter , men när det gäller mina föräldrar så måste jag göra så eftersom med dom vågar jag inte säga hur jag känner .

Jag är på min mammas sida , egentligen . För jag litar på henne . Jag älskar henne .

Pappas & min relation är dålig som fan & jag hoppas terapin ska fungera . 

Men när jag säger att jag inte tycker om honom , är det då för att mamma lyckats övertala mitt psyke ? 

Nej , så är det faktiskt inte  , för jag har lärt känna min pappa på grund & botten . O ändå inte lärt mig acceptera honom . 

Ska det behöva vara såhär ? Att man ska behöva välja sida mellan de två mest viktiga personerna i ens liv ?

Ärligt talat vet jag inte . Jag önskar bara att dom kunde ta ut sin ilska på någonting annat än på just mig ,

för just nu känner jag mig bara som ett misstag . För hade jag inte blivit till så hade dom sluppit att ens träffa varandra .

 

 

Fan ta människor som inte tänker sig för innan dom skaffar barn, 

det gäller deras framtid .

och det dom åstadkommits framtid .


Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag har också skilda föräldrar, men skillnaden är att de skilde sig när jag var 10 år. Alltså jämför jag allting med "det som var innan". Men det var mest jobbigt innan. Det går bra nu liksom. Men visst ibland så hade det varit trevligt med gifta föräldrar. Men nåja, nu har jag iaf kommenterat xD

Puss på dej sötnoows :* <3

2008-12-11 @ 11:39:14
Postat av: jessie

fan vd bra du e på att utrycka dina känslor önska att jag va lika bra på det. mina föräldrar e oxå skilda. vissa dagar jobbigt och vissa dagar underbart.

pussssss

2008-12-11 @ 15:48:12
Postat av: m@x

hrm, bra skrivit sis <3

JA ÄLSKAR DIN MAMMA :D <3

2008-12-11 @ 23:07:15
Postat av: Anonym

<3 känner igen mig som fan. men du måste lära dig att förlåta, dom kommer alltid att vara dina föräldrar det är inget som går att byta ut. Du vet säkert om min och pappas relation innan. du vet the burmans:P idag har vi en jätte bra relation. så fortdätt kämpa och du. när dom är så dumma båda två och snackar skit om varandra till deras barn. STÄNG AV ÖRONEN OCH SÄG JAG VILL INTE HÖRA!. det är så sjukt idiotiskt av dem båda!

puss på världens bästa <3

2008-12-17 @ 12:32:54
URL: http://lenniie.blogg.se/
Postat av: Beth

Jag finns för dig om du behöver prata ... jag finns ALLTID för dig.. <3

2008-12-26 @ 00:25:06
URL: http://bastaste.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0