30/12 - 08

2008-12-30 @ 21:51:13

DET GÅR ATT BLÅSA UT


Det sägs att energin går dit tankarna är , lite jobbigt om man tänker mycket på typ china för då går energin åt väldans mycket .

Men det är jobbigt att tänka på saker som man egentligen bara vill radera ,
som om nån nära har gått bort eller om man tycker om nån som inte känner samma , eller om man bråkar med nån eller nånting helt annat ..

När nån dött så kan man inte sluta tänka på det .
jag fick höra för ett tag sen av en vuxen "om ett tag kommer du ha glömt daniel, så sluta lägga energi på att köpa ljus till hans grav och sluta prata o tänk på honom det är bara onödigt!"
Det va min pappa som sa så ,
och från den stunden förstod jag att jag avskydde honom ännu mera .
Jag va tillsammans med Daniel & vi älskade varandra . Klart som fan man inte glömmer sådant ?
Min mammas kompis körde ihjäl sig för 20 år sedan men än idag minns hon honom , allting de gjorde , hur han såg ut o hur  han pratade .
Minnena försvinner inte ,de bara bleknar med åren och samma sak med såren inombords .
De första veckorna efter Daniels död va hemskast , nu snart ett år senare så tänekr jag ändå på honom , VARJE DAG ! Jag gråter inte alltid , utan nu kan jag tänka på de fina stunderna jag fick chansen att dela med honom .
Men sådana tankar kunde jag inte tänka precis efter han försvann för då är det just dom bra sakerna som gör ondast .

Visst har vi alla känt dendära känslan , när man tycker om nån men inte den tycker om en tillbaka ?
Då man lägger hela sitt hjärta o tankar på  bara den personen .
Man blir ledsen ofta för man är rädd att bli ensam , och när den snackar med nån annan tjej/kille så krossas man .
Om man träffar personen ofta blir det ännu värre , men ändå är det på ett sätt bättre för då kan man bearbeta det enklare och snabbare istället för ett halvår senare se personen och brista ut i gråt ..
Vi människor , iallafall vi tjejer , har en viss förmåga att alltid falla för fel killar .
Killar som bara leker med en , knullar en o ska göra det alltid utan känslor , killar som har nån annan vid sidan om , nån som inte kan va trogen & sånna som sårar utan att mena de o sånna som sårar och verkligen menar det .
Då gör man även samma sak & tänker på det positiva man haft med honom , man tänker oftast inte på det negativa och det är så jävla svårt att komma över honom .
Jag har inte kommit över en jag va tillsammans med för snart tre år sedan o han va otrogen .
Men hur seriös va man när man va fjorton ? Jo man va fan ta mej seriös då .
Vuxna säger att vi "barn o ungdommar" inte känner kärlek på samma sätt som de vuxna o de äldre , visst vi kanske inte bor tillsammans med de vi älskar men vi älskar varandra ändå ,
jag tycker det är så jävla fel att säga så .
när vi va sådära tio år så va de ju inte samma sak för då kunde man va "ihop" med fem stycken samtidigt .. men nu känner vi kärlek precis som vem som helst .

Jag har kommit över en jag verkligen tyckte om ,
ddet tog faktiskt bara ungefär tre veckor att göra det .
Visst så saknar jag honom , men det är för jag bara tänker på de bra sakerna , o när jag tänker på hur han behandlade mig så vill jag bara kicka hans ass .
Förut hade jag svårt att komma över sånt , men nu har jag blivit så jävla van vid att bli sviken så det är lätt att komma över .
- Lätt ?
nej okej , inte LÄTT , men LÄTTARE !

Dom som får dig att gråta är inte värd dina tårar , dom som är värd dina tårar , dom får dej inte heller att gråta .
bara glädjetårar eller över nått tjaffs ibland men det redar upp sig .

Jag försöker tänka som så ,
att det va meningen från det att jag föddes att jag inte ska ha hittat kärleken ännu , att Daniel som va min kärlek det va bestämt att han skulle begå självmord .
Man måste genomgå svåra grejjer för att sedan kunna lägga det mer bakom sig och på det sättet bli starkare än de flesta .

Livet kan inte vara en dans på rosor igenom heöa livet för om ett litet fel då skulle uppstå ,
ja hur skulle man kunna tackla det ?

Så om ni känenr ni är intresserad av nån , som det inte finns nån chans med .
Låt er inte bli uttnyttjade genom att ge er kropp till nån som inte vill ha mer än sex om ni nu gillar den människan .
För det löser ingenting , fråga mig jag vet .
Om ni blir lämnade så va de inte meningen de skulle vara ni ,
det va den personen som begick misstag - INTE DU !


En dag , kommer jag finna äkta kärlek av någon som stannar kvar hos mig .
En dag , kommer jag att återigen träffa Daniel .

Men tills dess , så ska vi leva livet .
För vi vet fan aldrig när det tar slut ,
det kan ta slut som en låga man bara blåser ut .

Man kan gå vidare efter tråkiga händelser , det är bara att blåsa ut de jobbiga och tänka framåt !

Det går att blåsa ut .



Kommentarer
Postat av: lena persson

du är så jävla bra att uttrycka dina känslor,!

jag älskar malin <3

2008-12-30 @ 22:04:33
URL: http://justagirl.devote.se
Postat av: Alina

åå tack va kul! :)

2008-12-30 @ 22:59:16
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: johanna

om det verkligen inte går att blåsa ut då?

tänk dig en skog som brinner och det har inte regnat på över ett år.... =/



du skriver fint <3

2008-12-30 @ 23:08:30
URL: http://viciousme.blogg.se/
Postat av: beth

Riktigt fiin text ='( blir tårögd här borta i skogen =( Jag fick även lite inspiration till ett förhoppningsvis framtida inlägg till min blogg :) <3

2009-01-03 @ 00:59:48
URL: http://bastaste.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Du har så rätt så. :) Det kan bara bli till det bättre - bara man vill.

2009-01-03 @ 01:49:36
URL: http://clapyourhands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0